vineri, 9 ianuarie 2009

[mazilique] Part V: Ziua cu muzee, dar fara nimic altceva

A venit si ziua de marti, cand am incercat sa recuperez. Dar inainte de toate, aveam o durere de crunta de cap, care-mi dadea ideea sa ma trantesc cu tzeasta de o bordura. Asa ca, inainte de toate, m-am dus infipta spre o farmacie. Dar surpriza, era inchisa. La o scurta privire am constatat ca, de altfel, toate magazinele erau inchise. Deci 6 ianuarie, cand la noi e Boboteaza, la ei e si mai mare panica. Tot era inchis, mai putin magazinele de suveniruri si cateva carciumi (si muzeele, am constat eu ceva mai tarziu)

Asa ca, absolut turbata de durere, m-am invartit in loc, pana ce, la o alta farmacie - evident, inchisa - am dat cateva palme la un touchscreen (eh, capitalismul asta din strainataturi) care mi-a zis (din pacate in germana) ceva de o farmacie care poate ca era deschisa. Poate ca da, poate ca nu - ce sa-i faci... 11 ani de germana si vreo doua olimpiade nu ma ajuta mai departe de o comanda la bodega.

Una peste alta, prin frigul crancen, am ajuns la farmacia miraculoasa, care era de asemenea inchisa. Doar disperarea m-a facut sa zgarii intr-un interfon care, only by divine intervention, mi-a raspus ca "Ja, bitte". "Pai ibuprofen, bitte", zic. Zece minute mai tarziu eram fresh as a blossom and ready for action. Care s-a concretizat in a nshpea vizita la Albertina, unde am facut a treia recapitulare a expozitiei "Monet to Picasso". Poate ca, in sfarsit, s-o fi prins ceva.

Un snitel urias mai tarziu am intrat la Kunsthistorisches Museum, unde nu mai fusesem pana acum. Fac o paranteza si imi permit sa dau un sfat modest si oarecum evident: daca nu aveti ghid personal sau de grup, merita - oriunde ati merge - sa dati 3 euro pe un audioghid, ca altfel, pardon my french, te uiti ca curca-n lemne si numeri zece madone cu baby j. fara sa faci diferenta dintre Rubens si Titian.

So, inarmata cu audioghidul, am trecut de la egipteni la greci si romani, prin colectia de monede, prin cea de arta decorativa si sculptura si, ceea ce mi s-a parut cel mai interesant, galeria de pictura. Titian, Veronese, Tintoretto, Rubens, Van Dyck, Jan van Eyck, Dürer, Cranach, Pieter Bruegel cel Batran, Vermeer, Rembrandt, Raphael, Caravaggio, Velazquez. Need I say more?

(pentru cei care nu au apucat, sublinez ca palatul Belvedere, care gazduieste "Sarutul" lui Klimt, nu trebuie ratat).

My tip for Kunsthistorisches Museum: nu va lasati hainela la garderoba. Pentru conservarea picturilor se pastreaza o temperatura constanta de 15-17 grade celsius si e oarecum neplacut :))

Dupa muuuulte ore petrecute la muzeu m-am incalzit la Demel cu vreo trei felii de tort. Si seara fiind, am luat-o de la captat. Vin fiert, castane, brezel, bere.

Niciun comentariu: