sâmbătă, 27 decembrie 2008

[raluca] Mos Craciun prefera tarile calde

Caci altfel de ce mi-ar fi adus aceasta minunata carte despre Portugalia?

Dand cu flit crizei, s-a gandit sa ma pregatesc de pe acum pentru belshugul monstruos din vara, caci dupa el cu siguranta va fi o pauza luuuuuuuuunga, cat doua crize cel putin, pentru refacerea bugetului adus mai mult ca sigur in sapa de lemn.

Pana atunci, m-am plimbat deja virtual din Lisabona la Porto, prin Santarém, Leiria, Figueira da Foz, Coimbra, Viseu si Aveiro, si de acolo mai departe, catre nordul extrem, cu Guimarães, Braga si Viana do Castelo. De altfel, inteleg ca pe aici, prin nord, prin Minho si Trás-os-Montes s-au pastrat cel mai bine traditiile. Eu zic sa verificam :).

Am ajuns si in Madeira si Azore, care am aflat ca se auto-guverneaza, dar si ca distanta pana la aceste din urma insule reprezinta o treime din distanta totala de la Lisabona pana la New York (cu alte cuvinte, cat ne-ar lua pana la Statuia Libertatii? :))))))) ).

M-am linistit total cand am citit si despre doua dintre particularitatile poporului inrudit: atitudinea relaxata in raport cu timpul (care determina, invariabil, intarzieri, indiferent de tipul intalnirii pe care ai fi programat-o) si stilul "smuls" din trafic, care include, la oferta, viteza excesiva si ambuteiajele atat de dragi noua. Basca temperaturile de peste 30 de grade de la vara, eu zic ca ne vom simti ca acasa.
Daca reusim sa facem si un itinerar astfel incat sa ne si intalnim unii cu altii pe acolo, deja zic ca Portugalia nu va mai avea absolut niciun secret pentru noi... Belshugari, pregatiti-va de lupta!

Niciun comentariu: