sâmbătă, 3 ianuarie 2009

[raluca] Mancare de criza à la suédoise

Back in business. Dupa doua zile de stat la pat din cauza unei viroze oribile, care nu s-a lasat decat cu antibiotice (minunat mod de a inaugura noul an), si dupa ce i-am spus lu' Mazi ce sa-mi ia de la Viena (yum-yum), sa va spun ca am gasit si cobai de Craciun care sa testeze ce "mancare" am facut eu, dupa celebra deja carte cu mancaruri suedeze.

"Kroppkakor" se numeste felul de mancare - pe scurt, e vorba de niste chiftele de cartofi si malai, umplute cu sunca si ceapa tocate marunt si amestecate cu ienibahar.

History says: "Kroppkakor" este denumirea chiftelelor din cartof care se gatesc in sudul Suediei. Insa, cum cartoful este, de secole, baza alimentatiei in toata Suedia, acest fel de mancare are diverse denumiri, in functie de regiune.

Reteta are si ea diverse variante, atat de diferite, ca singurul element comun este faptul ca se gatesc in apa, ca galustile. In rest - malai sau faina? cartofi cruzi sau fierti? sunca sau ciuperci? garnitura - unt topit? dulceata de merisor? mustar?

Mie nu mi-au iesit chiar ca in poza din revista, insa au fost mancabile :)))). Ma mère a decretat chiar ca mancarea asta o facea mama ei, pe vremuri, si era mancare de criza. Hahaha, uita ca a lovit criza si in mancare! Desigur, fara sunca...

Niciun comentariu: