vineri, 21 noiembrie 2008

[raluca] Putina muzichie catalana



La Sardana - La Santa Espina
Asculta mai multe audio Diverse »

Ca sa nu mai strigati ca nu scriu, acum imi iau revansa cu Barcelona :)))))). Dupa poze si fantani, ma gandesc ca oarece sonoritati catalane nu strica.

Piesa asta, care se numeste "La Santa Espina", este o varianta de La Sardana, cantecul traditional catalan, aparut pe la a doua jumatate a secolului XIX, insotit si de un dans specific. Din cate mi-am dat seama, din descrieri, dansul asta seamana foarte mult cu hora noastra, deoarece consta intr-o roata de oameni care se tin de mana si fac doua tipuri de pasi, o data la dreapta si o data la stanga. De altfel, asta se numeste "rotllana", probabil "roata", deci "hora" :).

Apropo, stiati ca, in catalana, printre multele cuvinte care sunt absolut la fel cu cele din romana este si "nascut"? Mi se pare foarte tare :).

p.s. cine mai vrea muzica d'asta de-a lor, mai am :).

Un comentariu:

vvritz spunea...

ar mai fi şi cuvântul care începe cu "f" şi se termină cu "tut", având, în plus, şi înţeles identic, în contextul "soc" (adică "sunt" f&¤%).

scuzaţi, de obicei nu vorbesc urât.

plus: "suc" şi "gel".