sâmbătă, 30 august 2008

[raluca] Cum sa ajungi la Nessebar/ Balcic si inapoi fara sa ai treaba cu romanii

Normal, cand vrei sa pleci pe oriunde din Bucuresti, cu masina, te gandesti in ce zi din saptamana suntem, ce ora e, ca sa stii ce sa faci, pt ca orice artera de iesire e iadul pe pamant. Daca vrei la mare, trebuie sa fi facut muuuuuuulte fapte bune la viata ta ca sa ajungi intr-o stare si intr-un timp decente.

DAR... mare nu inseamna doar in Romania. Bulgaria e mult prea aproape ca sa fie ignorata, iar ca sa ajungi la mare e super usor si fara batai de cap.

Ce am facut noi: am avut incredere si ne-am luat dupa Amazing Race si am iesit prin Russe (varianta testata si in alt rand). Am mers intins pana la Dobrich, unde se pare ca nu se poate sa treci mai departe daca nu te ratacesti putin (prima data am dat inconjurul orasului pe centura, a doua oara tocmai s-a povestit treaba cu fundatura). De acolo, intins iar pana la Balcic. Acolo, e de stat la Sf. Valentin, unde intre timp s-a construit si restaurantul si au mancare buna. Cu doar 20 euro pe noapte camera, ceea ce, sa fim seriosi, daca ne gandim la ce costa la noi, e ca si pe degeaba.

Unde sa NU stati - in hotelul Holyday Beach, unde in camere miroase nashpa (ca sa ma exprim elegant), preturile nu sunt dintre cele mai mici, nici baile nu sunt cele mai curate, liftul zici ca e din epoca preistorica (nu are nici usa interioara, asa ca poti atinge direct peretii), iar locul de luat micul dejun pare sa fi fost ori un buncar, ori un restaurant subpamantean comunist - oricare ar fi fost, e de cosmar. Micul dejun e putin - daca nu te-ai dus dimineata devreme, catre sfarsit nu mai gasesti nimic - si ingrozitor de prost. Mai ca nu-ti vine sa crezi ca e la bulgari.

De mancat decent si bun in Balcic e de incercat restaurantul de langa palatul reginei, cel care intr-o parte da catre plaja si cealalta in gradina botanica (spre rusinea mea, nu mai stiu cum se numeste). NU mancati la restaurantele insirate unul dupa altul, claie peste gramada, de la intrarea de pe deal in gradina botanica, sunt incredibil de proaste si insalubre. Rezistati tentatiei ca scrie ca puteti plati si in lei, va veti dori sa nu fi intrat acolo...

Revenind la drum, de la Balcic la Nessebar e din nou drum intins. Acolo, mare grija cu parcarea (sunt locuri in care te jupoaie de bani), iar de stat o varianta este si vila Seagull Hotel - 35 euro pe noapte camera single, foarte curat, decent. De mancat, toate minunatiile pe care le-ati vazut pe acest blog au fost rapid date pe gat la restaurantele Sevina si Zornitza (faza tare e ca au si cateva poze tari pe site, deci, daca mai vreti sa va lase gura apa, intrati pe-acolo).

La intoarcere, se poate cobori la Burgas, apoi prin Sumen, si ajungi din nou la Russe. Sigur, se poate si urca la Varna si apoi Sumen sau drumul intors la Balcic, dar de la Burgas la Sumen traseul e f frumos, printre dealuri inalte si verzi (vara, desigur). As zice si relaxante, insa drumul e peticit si cu gropi, cam ca peste tot in Bulgaria si, mai ales, cam ca peste tot in Romania. Tocmai de aceea, soferii romani ar trebui sa se descurce minunat pe drumurile vecinilor nostri. Mazi a dovedit tot!

Dar las soferii sa spuna mai multe. Ca bonus, Mazi poate impartasi si povestea lui groh-groh :)))))))

Anonim spunea...

groh-groh e varianta internationala pentru "vreau sa mananc un porc" :D